Koploper Bas van de Graaf zijn spel loopt dit seizoen als een goed geoliede machine. Dat was ook nu weer te zien aan de manier waarop hij van Peter de Vrieze won. De foutjes die zijn  tegenstander maakte, strafte hij bekwaam af. De dreigingen die De Vrieze listig inbouwde, pareerde hij vlekkeloos.

Martin Krijger zette het pionnencentrum van Aat Brakel flink onder druk, maar had niet echt een aanknopingspunt om erdoor te komen. Pas toen Brakel zijn zwarte loper, die de hele partij nog niets uitgevoerd had, ging activeren, ontstond een barstje in het zwarte bolwerk. Krijger won een pionnetje, en wist dit voordeeltje met veel moeite uit te bouwen tot partijwinst.

Adrie de Jonge en Sjaak Spiegels speelden een moeilijke partij, die in scherpe tijdnoodfase beslist werd in het voordeel van Spiegels.

Kees Bimmel wist al in de opening voordeel te behalen tegen Henny de Jonge. Laatstgenoemde probeerde nog tegenspel te geven, maar Bimmel behield zijn voordeel, en gaat weer meedoen in de strijd om de vierde plaats. Herman Jukkenekke nam revanche voor zijn verlies tegen Jan Verduyn den Boer in de 14e ronde. Met degelijk spel zette hij de stelling van zijn opponent vast, en behaalde verdiend de overwinning.

Zaterdag speelt het eerste team de belangrijke thuiswedstrijd tegen Souburg 3. Beide teams verkeren in de degradatiezone, waardoor dit duel extra belangrijk is. Zierikzee heeft in de vorige match, tegen Souburg 2, laten zien dat het team op zich sterk genoeg is, om niet te hoeven degraderen.