Hem wachtte de zware taak, de sterke Bliek te bestrijden. Hij deed het degelijk, maar moest zich na lange tijd toch gewonnen geven. Hierna liet Bas remise aantekenen. De stelling was zo vastgelopen als een oude scheepsdiesel zonder smering. Had Bas de dames aan boord gelaten, dan was het nog wel wat geworden. Volgende keer dames erbij houden, Bas!. Richard zijn zwarte leeuw kwam niet uit zijn hok. Op een paar punten nam Richard net een verkeerde beslissing. Peter vd Borgt, nauwkeurig schakend als een registeraccountant, deed er zijn voordeel mee. Martin scoorde tegen. Hij verleidde zijn tegenstander tot een offeraanval, die op het bord niet goed werd uitgevoerd. Thuis, achter de pc, bleek dat het remise had kunnen opleveren. Niels speelde een zware partij, en leek minder te staan. Toen zijn opponent echter een paar mindere zetten deed, haalde Niels vol enthousiasme de volle buit binnen. Stand gelijk, nog 3 borden te gaan. Aan bord 3 speelde zich de beslissende partij van de middag af Arend daarover:” Ik was erop gebrand om nu eindelijk eens een goede partij te spelen tegen Meulblok. Na mijn dramatische partij van vorig jaar was ik daar wel aan toe.Het ging in ieder geval een stuk beter, in het middenspel won ik zijn dame maar daarvoor kreeg hij wel een toren en een loper. Vervolgens waren zijn stukken veel actiever en werd ik helemaal teruggedrukt. In mijn tijdnood maakte hij vervolgens een rekenfout waardoor ik een loper op het bord kon houden. Dit eindspel is nog niet zo makkelijk omdat hij er 2 extra pionnen voor had, maar gelukkig deed hij dit ook niet erg nauwkeurig en gaf hij op zet 46 op. Mede dankzij deze partij hebben we dus een 5-3 overwinning behaald.” Herman had zijn tegenstander overspeeld. Herman houdt echter van stress en spanning. Dus gaf hij een toren terug. Keek vervolgens nog drie kwartier heel moeilijk, en won toch gewoon. Afgezien van het kadootje; een uitstekende partij! Sjaak tenslotte had een prima partij gespeeld, en stond eigenlijk wel gewonnen. Maar zijn tegenstander woof veel compicaties in, en wist nog remise te bereiken. Zierikzee staat nog wel laatste, maar de concurrentie is weer in zicht. Volgende wedstrijd is 8 januari, tegen het ook laagstaande Souburg 2. Ook deze match moet gewonnen worden.