Kersten heeft zich bij het zomerschaak van Schaakvereniging Zierikzee met 19 punten gekroond tot zomerkampioen. Op de tweede plaats staat Sjaak Spiegels (16 punten) en de derde plaats is in handen van Martin Krijger (14,5 punten). Na in de zomer van 2022 als derde te zijn geëindigd bleek Kersten nu de sterkste. Slechts in drie partijen werden hem punten afhandig gemaakt. Omdat alleen de scores van de eerste zeven speelavonden (=21 partijen) meetellen is Kersten tijdens de resterende twee speelavonden door niemand meer te achterhalen.

Er worden nog twee maandagavonden zomerschaak gespeeld in de Garnizoenszaal van De Veste aan de Manhuisstraat 32 in Zierikzee. De partijen beginnen om 20.00 en de avond is voor iedereen toegankelijk, dus ook voor niet-leden. Aanmelden is niet noodzakelijk, maar zorg dat je uiterlijk vijf minuten voor acht aanwezig bent, dan wordt je ingedeeld in een van de poules.