Op het 29e schoolschaaktoernooi voor basisscholen van Schouwen-Duivelend is net als de vorige editie gewonnen door Binnen de Veste. De school met de Bijbel uit Nieuwerkerk, die vorig jaar debiteerde, heeft het schaken serieus opgepakt en kwam dit jaar met drie teams, die eindigden op de 2e, 6e en 15e plaats. De School met de Bijbel stond na 4 ronden zelf even aan kop, nadat ze in de 2e ronde gelijk gespeeld hebben tegen Binnen de Veste en bij de andere wedstrijden meer bordpunten hadden gescoord, maar verloor na een gelijkspel tegen OBS Duiveland de kans op de eindoverwinning. OBS Duiveland heeft de prijs voor de 3e plaats ontvangen bij de prijsuitreiking, maar na afloop bleek dat, ondanks een controle van de ingevoerde uitslagen door de teams zelf, dat de uitslag van de partij van OBS Duiveland tegen Bonnen de Veste 2 in de laatste ronde verkeerd was genoteerd en dus ook verkeerd verwerkt. Na corectie achteraf bleek dat Binnen de Veste 2 de laatste ronde van OBS Duiveland had gewonnen en daardoor officieel op de 3e plek zijn geƫindigd.

Wij zullen de spelers van Binnen de Veste 2 alsnog een beker en medailles doen toekomen! De spelers van OBS Duiveland mogen hun medailles uiteraard houden.

Die vier beste teams mogen op 17 maart meedoen met het Zeeuws Kampioenschap voor basisscholen in Terneuzen.

Wij danken Pontes voor hun gastvrijheid en de Stichting Steunfonds CJV-Schouwen-Duiveland voor de subsidie voor het toernooi.

Klik hier voor de eindstand en alle uitslagen.