De clubavond van Schaakvereniging Zierikzee was druk bezocht met maar liefst 30 schakers. Team A en team B speeldem thuis, de overigen speelden intern. Aan de kop van de ranglijst veranderde niet veel omdat de bovensten in een team speelden.

Dé partij van de avond was ongetwijfeld die tussen Jac Weeland en Paul Greefhorst, twee houwdegens die bij wijze van spreken liever een partij mooi verliezen dan lelijk winnen. Greefhorst beantwoordde de opening van Weeland met de hier ongebruikelijke lange rokade wat hem de macht over de c-lijn opleverde maar in de daarop volgende tegenaanval moest hij zijn dame geven voor een toren en een paard. Weeland was veel tijd kwijt aan het bedenken van een aanvalsplan en Greefhorst bood remise aan, wat Weeland weigerde. Hij kwam echter niet door de verdediging van Greefhorst heen waarop Weeland remise aanbood, wat Greefhorst op zijn beurt weigerde. Het eindspel naderde en Weeland stond beter maar had maar 30 seconden bedenktijd per zet over. Greefhorst bood weer remise aan maar Weeland wilde voor de winst gaan. Greefhorst, die nog genoeg tijd had, verzonk in diep gepeins, en viel met zijn toren koning en dame van Weeland aan. Geniaal. Als Weeland de toren zou nemen was het pat. Remise omdat Greefhorst dan geen reglementaire zet meer kan doen. En als Weeland de toren niet zou nemen, verliest hij zijn voorsprong en is het ook remise. Een zinderende partij met een waardig slot.

Marnix den Boer besliste pas in de eindfase de partij tegen Piet de Vreede in zijn voordeel.

Herman Knop, nog niet lang lid, won zijn eerste partij. Met al zijn zware stukken voerde hij de druk op de stelling van René van Rikxoort op en mocht op de 39e zet met een dame-toren aanval het zoet van de overwinning smaken.

Erik de Vrieze had ingeschat dat hij tegen Mark van Rooten moest en dat het een mooie partij zou worden. Dat eerste kwam wel uit maar de partij draaide voor hem uit op een nachtmerrie. Van Rooten trok fel van leer waarop De Vrieze niet de juiste antwoorden wist. De Vrieze was alleen maar bezig met de problemen op te lossen die Van Rooten hem voorschotelde. Toen De Vrieze ook nog een toren kwijtraakte was het pleit beslecht, in het voordeel van Van Rooten.

Zierikzee A won vrij gemakkelijk met 4-0 van Souburg C. Kees van den Nieuwendijk, Sjaak Spiegels, Martin Krijger en Ben Snethorst wonnen allen hun partij. Zierikzee is koploper in de Tweede Klasse met en bijna maximale score in drie matches, 11-1.

Zierikzee B verloor van een gehandicapt maar sterk Terneuzen B met 1-3. Saillant detail: aan bord 2 bij Terneuzen speelde een tienjarig talent mee die zonder veel problemen zijn partij in hoog tempo naar winst schoof. Terneuzen kon slechts drie man op de been brengen vandaar dat Zierikzee een punt cadeau kreeg. Het team staat in de middenmoot van de Derde Klasse.