Voor de strijd om het kampioenschap was het een matte dag. Joey Grochal won idere wedstrijd na na 5 ronden stond hij al met 1 punt voorsprong alleen aan de leiding. Niets ontziend won hij ook de overige 6 wedstrijden en werd met 11 uit 11 de snelschaakkampioen.

De strijd om plaats twee en drie ging tussen Lennard Duynkerke, Karel Hoogerland en Thomas Ammerlaan, waarbij de eerste twee elkaar steeds afwisselend op plaats twee, maar Thomes in ronde 10 die plek inpakte en niet meer afgaf. Karel Hoogerland werd derde.

De stijd om de beste speler van Schouwen-Duiveland was spannender. Sjaak Spigels had na 9 ronde die plaats in bezit, maar na een verlies en remise in ronde 10 en 11 bleken Aloys Kersten, Peter de Vrieze en Mark van Rooten ieder met 6 uit 11 aanspraak te maken. De geldprijs moest wordne gedeeld, maar op weerstandspunten bleek Aloys de hoogst geclasseerde en mag zich komend jaar beste snelschaker van Schouwen-Duiveland noemen.

Nadia Shyprykevychwas de beste jeugspeelster.

Het enorme succes van 40 deelnemers vorig jaar werd helaas niet gehaald, wellicht speelde de krokusvakantie parten, maar de verjonging die vorig jaar toesloeg zien we gelukkig nog steeds terug. Van de 29 deelnemers was de helft onder de 25 jaar.

Eindstand en uitslagen