In maart vorig jaar kwam door de corona ook het schaakleven in een impasse terecht. Op de club schaken mocht niet meer en begonnen enkele schaakclubs te experimenteren met onderlinge partijen via internet. Zo organiseerde ook Schaakvereniging Zierikzee diverse toernooien op de site van chess.com. Aanvankelijk op de maandag-, donderdag- en vrijdagavond, de laatste viel later af. In juli kon weer in het clublokaal gespeeld worden, maar daarover viel het doek weer in oktober, toen de tweede coronagolf een feit was.

Nu wordt twee keer in de week samen geschaakt op internet. Op de maandagavond rapid, dit is 10 minuten per partij plus 10 seconden per zet. Op donderdagavond is er snelschaak met 5 minuten per partij plus 3 seconden per zet. Per avond wordt van 8 tot 10 uur gespeeld. Ook enkele leden van de zusterclub Denk en Zet uit Scherpenisse doen hieraan mee.

De jeugd wordt ook niet vergeten. Voor leerlingen van de basisscholen en de Pontes Pieter Zeeman wordt op zaterdagmiddag 27 februari van 2 tot 4 uur een internet schaaktoernooi georganiseerd op chess.com. Wie mee wil spelen kan hiervoor een gratis account aanmaken waarmee later ingelogd kan worden. Alle scholen hebben hierover een brief ontvangen (klik hier) die naar de ouders gestuurd wordt. Ook op de site van Schaakvereniging Zierikzee is hierover informatie te vinden. Deze is beschikbaar beschikbaar als PDF document.