Op maandagavond 6 juli konden de spelers van Schaakvereniging Zierikzee weer aan de slag in het eigen clublokaal, de Garnizoenszaal van De Veste aan de Manhuisstraat in Zierikzee.

De clubleiding had een degelijk corona-protocol opgesteld. Voor elke partij de handen reinigen, en ook hier was de anderhalve meter een must. Alleen is dat aan de speeltafel niet te doen. Om ook hier de veiligheid te borgen had Fokko Baakman een mooie oplossing bedacht én gemaakt. Een plexiglas spatscherm dat op de helft van het bord eroverheen staat, met aan de onderkant een opening, zodat je wel met de hand de stukken kunt verzetten.

Dit bleek uitstekend te werken en elf spelers begonnen aan de zomercompetitie. Er werd gespeeld in drie groepen waarna Jac Weeland met een score van 3 uit 3 als eerste de lijst aanvoert.

De zomercompetitie loopt to eind augustus en er kunnen ook niet-clubleden meedoen mits zij voldoen aan de corona-voorwaarden van de club.

{er avond worden drie rapid-partijen gespeeld met een tempo van 10 minuten per partij plus een bonus van 10 seconden per zet.

Sinds maart kon er ook op internet in de club gespeeld worden, via chess.com. Voorlopig blijven, behalve de maandag, deze toernooien bestaan.

Op donderdagavond is dat snelschaak van 20:00 tot 21:20 en op vrijdag Rapid van 19:30 tot ca. 21:30.