Afgelopen maandagavond, tweede Pinksterdag, waren er minder deelnemers aan het Rapidtoernooi van Schaakvereniging dan normaal, maar de strijd was er niet minder om.

Fokko Baakman, die in de afgelopen afleveringen opvallend vaak zijn dame verspeelde, begon met genadeloos uit te halen door Martin Krijger kansloos van het bord te zetten. Helaas voor hem verloor hij op zijn beurt in de tweede ronde van Jac Weeland.
De enige die na twee ronden nog alles gewonnen had was Sjaak Spiegels, die te sterk bleek voor Kees van den Nieuwendijk en Frans Nijman.

In de derde en laatste ronde onderbrak Krijger de zegereeks van Spiegels, waardoor beiden op twee punten eindigden, evenals Baakman die in de laatste ronde te sterk bleek voor Nijman.

In het totaalklassement veranderde niet veel en bleef Sjaak Spiegels aan de leiding.

Aanstaande donderdag start om 20 uur een Zierikzee Arena-snelschaaktoernooi via chess.com. Hierbij krijg je direct na elke partij direct een nieuwe tegenstander. Het toernooi duurt 90 minuten, wie de meeste punten scoort is winnaar.
Wil iedereen die meedoet op tijd inloggen, het kan soms even duren voordat je de juiste match gevonden hebt.

1        Sjaak Spiegels        95

2        Martin Krijger          90