De handleiding is als PDF document beschikbaar.

Schoolkinderen die via de school digitaal schaakles kregen kunnen thuis gewoon verder. En dat gebeurt ook. Er worden diploma’s gehaald en toernooien gespeeld.

Chessity geeft tijdelijk gratis gezinsaccounts uit zodat iedereen schaken kan leren of zichzelf kan verbeteren.

Afgelopen maandag hebben we club-breed via internet een rapid-toernooi geschaakt, vooraf gegaan door een mini-snelschaaktoernooitje dat was bedoeld om proef te draaien.
Er deden aan het rapid-toernooi 16 leden mee en het was een succes. Ben werd de ongeslagen winnaar met 4 uit 4!

De algemene ervaring was positief, al hadden sommigen wel last van hun concentratie en moesten enkelen ook wennen aan het spelen op een scherm in plaats van het vertrouwde grote bord. Het maken van een account was soms een probleem, daarom is het aan te raden dit ruim van tevoren te doen. Ook de gezelligheid van de avond op de club werd gemist, maar er is wel de mogelijkheid onderling te communiceren op de website (chatten) of in de WhatsApp-groep. Ook zijn de partijen van de anderen te volgen via de website waar we het toernooi op spelen.