Traditiegetrouw geeft de clubkampioen, dit jaar dus Sjaak Spiegels, aan het einde van het seizoen een simultaan tegen de leden die dat aandurven. Voor velen een van de weinige mogelijkheden eens tegen Sjaak te spelen, want in de normale competitie speelt Sjaak alleen tegen spelers uit de top 10.

Gisterenavond meldden zich 12 spelers om het tegen Sjaak op te nemen, in de hoop dat tegen Sjaak, die immers zijn aandacht over twaalf borden moest verdelen, konden scoren. We kwamen bedrogen uit.

We begonnnen om acht uur. Al na 5 kwartier gaf Frans Jansen als eerste op. In het daarop volgende uur gaven ook Pieter Jan van Strien, Dick Doeswijk, Chris van Eldik, Frans Nijman, Piet de Vreede, Erik de Vrieze, Mark van Rooten en Kees van den Nieuwendijk de strijd op.

De laatste drie, Marnix den Boer, Paul Greefhorst en Peter de Vrieze zaten naast elkaar, zodat Sjaak geen rondjes meer hoefde te lopen. Marnix en Paul konden het niet bolwerken en gaven ook op. Peter de Vrieze had de partij in balans kunnen houden en had net als Sjaak nog 1 pion op het4 bord, waarop Sjaak remise aanbod en Peter dit accepteerde.

Sjaak liet dus maar een half puntje liggen en scoort daarmee meer dan 95%. Zo'n hoge score is niet eerder vertoond om deze tradiotionele avond. De lat voor de volgende kampioen ligt nu wel heel,  heel erg hoog.