Zomerschaak competitie

1. De zomerschaak competitie staat open voor leden en niet leden.
  2. De leiding is in handen van de competitieleider voor het zomerschaak
  3. Per speelavond worden in principe 3 partijen gespeeld.
  4. Er wordt gespeeld in poules van 4 en eventueel 1 poule van 6. Bij een oneven aantal spelers is in de ‘laagste’ poule 1 dummy-speler waartegen de andere spelers een winstpartij noteren.
  5. De spelers worden ingedeeld op basis van het het aantal punten scoringspercentage over de laatste twee ronden en vervolgens het percentage dat zij in de gehele zomercompetitie hebben gehaald.
    1. Voor nieuwe deelnemers geldt een score van 3 en een percentage van 50%.
  6. De eindstand wordt bepaald op basis van het aantal punten dat men heeft behaald, waarbij maximaal de eerste zeven ronden dat iemand heeft gespeeld meetellen.
    1. Indien twee of meer spelers een gelijk aantal punten heeft behaald, dan telt het aantal gespeelde partijen. De speler met het minste aantal gespeelde partijen wint. Is het aantal gespeelde wedstrijden gelijk, dan telt het eerst het resultaat uit de eerste ronde niet mee, vervolgens uit de de tweede ronde en zo verder tot de laatste ronde. Levert dit nog geen winnaar op, dan wordt er geloot.
  7. Het gebruik van de klok is verplicht, noteren is niet vereist
  8. Het speeltempo bedraagt 20 minuten knock out.
  9. De wedstrijden vangen om 20.00 uur aan.
  10. Het FIDE – reglement is van toepassing.
  11. In alle zaken waarin dit reglement niet voorziet is de beslissing van de competitieleiding bindend.
    Tegen beslissingen van de competitieleiding kan binnen veertien dagen na de desbetreffende beslissing van de competitieleiding schriftelijk protest bij het bestuur worden ingediend.

Versie: Concept seizoen 2023
Klik hier voor de versie van seizoen 2022